Thursday, April 14, 2011

YOU foreigners... !!!!


assalammualaikum..!

petang ini aku amat pening kepala. nampak tak tajuk bicara di atas? itulah sebabnya mengapa kepala aku yang dah sedia pening menjadi terlebih pening. ngok ngek kepala kemek! rasa nak mengamuk je tadi. fuh fuh fuh.. *hembus nafas* ok. dah boleh bernafas dengan betul. hidung dah bernafas dengan stabil. ohhhh. foreigners. haiya haiya! ini satu cerita daripada berjuta-juta cerita about the foreigners yang semakin lama semakin melampau. *jeling*
aku naik LRT pergi SSM (Suruhanjaya Syarikat Malaysia) tadi. otw nak memberambuskan diri daripada sana, yakni aku menaiki LRT dari KL SENTRAL, aku masih pening yang biasa biasa sahaja. tidaklah sampai aku nak termuntah keluar kahak hijau campur kuning tu. *muka geli* tapi itulah. bukan semua apa yang kita hajati akan tercapai. perjalanan yang smooth and sangat harmoni telah dicemarkan oleh warga-warga pendatang yang naik di perhentian KLCC. okay. masing masing memang ada mulut. betul tak? korang cek mulut korang sekarang. ada tak kat muka korang? ada kan? kalau tak ada, pergilah buat plastic surgery cepat and tambah mulut. *jelir lidah* aku pun ada mulut *sambil raba muka* tapi kita warganegara ini tidaklah terlalu bernafsu untuk bercakap or berpot pet pot pet kalau dalam tren kan? lebih lagi kalau dah time petang cenggini. rasa nak balik rumah and tidur je lepas penat kerja. kan? tak? oh korang android tak berperasaan. aku manusia! *jeling tajam*

mulut. susah jugak kalau orang yang tak reti bahasa orang lain ini. rasa nak marah tapi pada masa yang sama, tak eloklah kan. kalau dah dia tak paham, nak marahkan apanya? serupa orang bodoh pergi marah orang yang lagi bodoh daripada orang bodoh ini. hesy! masalahnya, si foreigners ini punyalah tak ada nilai nilai murni yang tinggi dalam diri diorang. mula mula masuk je, dah bercakap pot pet pot pet. aku start pening? oh tak. sebab aku masih memahami lah kot korang nak bincang about the LRT yang sangat selesa dan tempat duduk yang empuk tu kan. tak pe. cakaplah lagi. *senyum manis* tapi tak ke rasa macam TOO MUCH bila dah asyik bercakap bagaikan tak ada hari esok untuk cakap dengan kawan kau itu? dahlah masuk tadi dok rapat tetiba kat aku. ha? aku perasan? aku memang agak perah santan tapi aku jarang nak perah santan sorang sorang dalam keadaan yang.. errr... agak memualkan itu!

takpelah. tolak tepi pasal perah santan and nak rapat tetiba itu. kita tambahkan dengan mulut korang tu balik. aduhailah foreigners sekalian! dahlah korang dok cam bertih jagung bahasa yang langsung orang tak paham (kecuali yang ambil Arab dan fluent ok) pastu boleh pulak cakap kuat kuat macam kawan itu jauh benar kat hujung LRT! satu couch itu boleh dengar korang dok pot pet pot pet tau! aku tak marah nak bercakap. cakaplah selagi mampu. tapi boleh tak tolong tengok keadaan sekeliling? boleh tak hormat? boleh tak jangan fikir korang je ada dalam couch yang AMAT BESAR dan orang *tak boleh dengar* tu? cut it outlah, YOU FOREIGNERS! 

betul. kepala aku dah pening sangat sangat tadi. sampaikan dua amoi cina yang duduk dekat dorang pun alih tempat duduk jauh nun di hujung LRT. aku ini takat berdiri jelah kat celah celah tu. malas aku nak layan. kang sekali aku paling and tunjuk muka sombong, silap haribulan segala carut keluar. aku tak suka nak mencarutkan orang. kira YOU FOREIGNERS sangat bertuah. walaupun diorang naik kt KLCC and tinggal lagi ENAM stesen nak sampai SRI RAMPAI, aku dah naik mual berdiri kat situ. selalu, aku suka berdiri dan tengok pemandangan. kali ini, aku rasa nak terjun time tu jugak kalau tak fikir pasal nyawa yang satu ini. sabar jelah. nak je aku bakar korang!

tak. bukan semua foreigners camni. tapi foreigners camnilah yang bagi impak yang negatif. macam kita kitalah. kalau dah satu keburukan orang MALAYSIA ni dorang nampak, semua orang dorang judge lagu itu jugak. ah apa apa jelah. aku dah mula nampak kemerepekan aku di sini. nak out lah. jam dah 515 petang. lima belas minit lagi nak blahh. esok last praktikal. yeah! 

tata korang. aku sayang.. diri aku! hehehe. ilyasm. muahx!   

0 rockerz komen:

Post a Comment