Wednesday, April 13, 2011

apa kes?


assalammualaikum...

apa kes? hahahaha! penah dengar kan tagline the APA KES ni? lama dulu lah time an actress, NASHA AZIZ dalam filem apa ntah, aku tak ingat, menggunakan tagline sebegini rupa. APA KES? hehehehe... ia merujuk kepada segala jenis bentuk yang berlaku kepada aku bila difikirkan kembali tagline APA KES? ini.. apa yang berlaku kat aku? wooooohhhhhhoooooo....! bukan benda yang sappy or menyakitkan hati okay.  jom layan kejap story mory aku..

sejak awal bulan lepas, aku dah perasan akan ketumbuhan jerawat yang akan timbul setiap kali sebelum aku nak datang bulan gerhana. oh yes. bulan gerhana. pada lelaki yang tak paham, let them being tak paham itu. yang perempuan mesti paham ye tak? sebelum ini, mana pernah muka aku ditumbuhi benda benda macam ini. so bila dah tumbuh segala benda ini dah jadi tanda tanya pada aku. APA KES? tak suka okay! sumpah sampai mati aku tak suka perubahan hormon yang langsung tak menyenangkan hati waima melodi pun tak ada tau! wuaaaaa! tak suka, tak suka, tak suka!!!

beralih pula pada MISTER HUBBY yang dah ambil alih tempat untuk menjadi terlebih emosi dan ikutkan sangat perasaan. waduh! kok aku yang bulan gerhana ngapain kamu yang emosi gitu sih...!? APA KES? this crap dah bermula sejak dua bulan yang lepas. masyaALLAH! cuba test korang bayangkan macam mana seorang lelaki boleh jadi emosi secara tiba-tiba? lepas itu pulak pemikiran dia dah macam bersalin pemikiran seperti perempuan! tambah lagi dengan sikap prejudis dan tiba-tiba banyak soal itu ini sampaikan kenapa aku berak lama pun boleh jadi isu. muahahahaha.. ini kelakar. tapi boleh bawa gaduh sebab hubby fikir aku sebok bergayut dengan lelaki lain dalam tandas. erk?! apa kejadah aku nak bergayut dalam tandas time tengah syok lepaskan harta? dah aku rasa macam kitorang dalam THE MAKING OF FREAKY FRIDAY pulak!

kaki dan tangan aku pulak. selama ini mana ada main aci sampai lenguh-lenguh bagaikan nak tertanggal segala urat dawai dalam badan masa bulan gerhana. tapi betullah. since last two month, aku rasa macam nak cabut kaki tangan aku dan biarkan kat rumah time aku pergi kerja. senang! tak adalah aku tak tentu arah kat office. tapi nonsense kan? before ini sumpah tak ada benda benda macam ini. APA KES?

oh. and the most important thing. kain kain baju kurung aku dah semakin sendat dan betul-betul muat untuk pinggang aku yang *slim* ini. sebelum ini, punyalah longgar malah nak tarik sampai ke belakang pinggang pun boleh. hahahahaha! tipulah itu atiqah ini. ada pulak sampai belakang pinggang. tapi longgar. serius longgar. itu dulu lah kawan. sekarang sendatnya, ya ALLAH ya RABBI... dah rasa nak terputus urat perut aku yang seksa pakai kain ini! APA KES? ini special case! hehehehe. sebab aku tahu kenapa. jadi sendat akibat perut dah semakin buncit akibat pemakanan yang berlebihan akibat lemak yang diambil terlalu tinggi akibat kolestrol yang tak terkawal. banyak akibat kan? memang aku saja tak letak noktah. biar padan muka korang jadi pening. ambil paper BM dulu kan? dapat A1 kan? tak susahlah maknanya nak faham apa yang taip ini. ngaaaa!

dengan terjadinya kes-kes di atas, teringatlah the tagline APA KEs? yang suatu ketika dulu amatlah popular. menyampah aku tau! pasal jerawat ini, betul rasa nak hempas muka kat sinki dan cermin. pasal hubby, terima jelah kan. dah tertukar hormon kat dia rasanya itu. tak boleh buat apa dah! tak boleh diselamatkan lagi. hehehehe! kain semakin sendat? inisiatif sendiri lah tiqah! itu pun nak kena tunjuk ajar dan bagitau ke? blueekkkkkk!!!

anyway my dearest, i l y a s m! muahx!     

0 rockerz komen:

Post a Comment