Monday, May 30, 2011

PARKSON&J-CARD DAY SALE..


assalammualaikum.

short story jela kali ini. hari jumaat lepas memang sakanlah shopping lagi. err... aku bukan banyak duit ye. tapi my mummy yang banyak duit. kalau aku banyak duit, sudah kubeli novel novel kesayanganku. *sedeh jap* tapi takpe! lupakan hal novel yang tak mampu dibeli itu. masok mode hepi je k.. =)

at PARKSON. mak aih!! aku tengok macam lautan manusia yang dah membanjiri si parkson ini. pegi sana, orang ramai. pegi sini, orang ramai. pegi hujung, orang ramai. pegi tengah, orang ramai. ohhh.. aku dah start senyum dan my mummy dah start bagi warning:

'you are not allowed to ask anything from me. clear? if not, make it clear to yourself.'


aku cebik dan bidas (almaklumlah,aku ini suka bercakap):

'adik tak faham apa ibu cakap.'

hahaha! my mummy jeling dan jalan. tak heran pun. kakak aku sengih sebab sukalah dia tak kena warning dengan ibu. yelah, kakak tak beli langsung langsung barang barang since the day yang beli beg itu. ibu ada offer jugak kat dia tapi dia tak nak. katanya, nak beli yang kat parkson ini. (aku dah menyampah sebenarnya sebab beli lagi awal) adik aku pulak bagaikan batu api dan musuh dalam selimut. ikut sama jeling dan jalan dengan my mummy. cet! kau jangan mintak coolblog dengan aku pasni!

and my mummy beli kasot baru untuk dirinya sendiri. adik aku dapat beg dan baju (oh sangat tak suka!) dan kakak aku dapat beg juga (sama level dengan aku coz aku pun dapat beg je.hehehe). beli baju untuk anak2 buah aku yang seramai tiga orang itu tapi si BABY dapat lebih sebab dia comel. huh? sangat tak logik alasan itu kan? korang giler if korang caye. hahaha. tak. bukan sebab comel. tapi sebab BABY DAN ADAM dah jadi anak yatim. tiada ibu tersayang di sisi. jadi, dia dibelikan lebih. wait. bukan ADAM tak dapat sama level (adam=abg baby) tapi dah terlebih beli baju dia time kat pahang ritu. =)

aku? sangat cool. yeah. cool. aku tak bentak bentak punya orang lah. time tengah makan MARRYBROWN ( aku makan MCD sbb tak layan THE UNDELICIOUS MARRYBROWN) aku cakapla:

'adik ada butik JEEP tadi. baju lelaki murah2.'

my mummy teruja! afta makan, teros pergi butik itu. time my mummy belek baju lelaki, aku pergi tengok jeans2 baru kat situ. untuk pengetahuan korang, aku amatlah jarang membeli si jeans ini sebab bukan minat aku. tapi mungkin disebabkan jaranglah, aku try nasib aku dengan berkata begini:

'ibu, adik nak seluar jeans ni boleh tak? tahun lepas tak dapat pasal promoter tu takde.' *muka innocent*

*ibu pandang aku* 'seluar mana?'

aku simpan senyum dalam hati. hahaha. *muka jahat* tadi kata tak boleh mintak apa apa? ibu ini tak tetap pendirian betul. aku pura pura belek seluar jeans lagi padahal aku dah minat dengan satu jenis ni.

'ini boleh ke? lawa tak? harge..*sambil tengok harga* RMdotdotdot.. boleh tak?'

'ambek jelah.'

kakak aku dah pandang tajam. dia tahu aku cendekel kali ini. ah biarlah. aku tak ada duit. aku tak kerja lagi. aku belum kahwin lagi. makanya, aku dalam tanggungan sang ibu kan? hehehe. pandai aku bab bab ini ek. so aku dengan senang hati ambil jelah seluar yang aku berkenan. thanks mum!!

j-card day. hari itu aku boleh lupa pulak jcard day. hadoi! lepas je pergi parkson and balik rumah, aku dan kakak bergegas pergi jusco pulak dengan menaiki skuter comelku. oh yeah, with my dearest scooter! kau gila nak pergi j-card day naik kereta? alamatnya, memang sampai esok kau tak dapat parking tau!masuk jusco je, kepala aku jadi pening kejap. ini orang ke hapa?? dah pukul 10 malam dah tu weh. apasal korang tak blahh lagi dari jusco ini??

for yours information, j-card day hanya sehari sahaja dan beroperasi dari jam 8pagi-12malam. mau taknya orang ramai! coolblog pun bukak sampai kol12. heh. sangat berterima kasih sebab aku teros pergi beli coolblog dulu sebelum mulakan sesi penjelajahan aku. hehehe. dipendekkan cerita, aku membeli kasoh tinggi yang bukan tumit tinggi itu ye. no no no. aku bukan minah high heels. tapi akan datang, maybe yes. ngee! tapi aku beli kasot wedges. kaler hitam. lawa seh. tengah offer. aku jarang suka kasot tapi sekali dah suka, mak datuk oi! bukan kemain lagi harga kau letak. ah, bantai jelah labu. nasib ada offer. fuhh..

kakak aku pun beli kasot gak tapi kasot dia lagi murah dari kasot aku. dan dia sebok nak beli kasot lagi kat sembonia padahal time tu dah pukul 1150 malam. ngek punya kakak. aku membebel pasal kasot dia yang berlambak kat rumah yang dia dok simpan buat datok and dia surrender. huhu. aku suka membebel. =)

oh ye. aku pun ada minat satu kasot ini tapi duit tak cukup. bajet aku dah lari pecut, bukan marathon atau lari anak. tapi lari pecut so ku padamkan saja impian dan harapan itu. kau tunggulah wahai kasot dan juga beg! oh! aku pun ada suka beg kat sembonia dan carlo rino tu. tapi yang malangnya, NEW ARRIVAL! huh. asal benda aku suka je mahal mahal. nasiblah hubby aku tak semahal tu. erk??! *sengih nakal*

jadi sayang sayang sekalian, korang shopping tak time jualan besar atau mega sale ini berlangsung? iye? oh mesti korang jadi macam aku kan.. err.. tak? takpe, time raya ada lagi. hehehe. oklah. aku sayang korang. korang sayang aku kan? tada! =*     

 

0 rockerz komen:

Post a Comment